Durant l’exercici del 2016, PEUSA ha contribuït amb 172.173€ al finançament de diferents tipus d’accions socials destinades a donar suport a les persones més desfavorides i amb menys recursos de la comarca de l’Alt Urgell. Les accions principals consisteixen: al pagament de les factures de persones en condició de Pobresa Energètica, al finançament del Bo Social i a donacions econòmiques a diverses entitats comarcals sense ànim de lucre dedicades a fins socials. Les contribucions que anualment fa PEUSA a aquestes causes formen part de la seva política de responsabilitat social corporativa, prioritat i fonament del conjunt de les accions que desenvolupa l’empresa des de fa molts anys en l’àmbit social.
De la totalitat de la contribució s’han destinat 61.673€ al pagament de les factures de subministrament elèctric de les persones en risc d’exclusió residencial, el que s’entén, segons la Llei 24/2015 de la Generalitat de Catalunya, com a Pobresa Energètica. La implicació de l’empresa en aquest sentit és màxima.. La coordinació amb els Serveis Socials, tant de l’Alt Urgell com de la Cerdanya, és permanent i resulta fonamental per a poder complir amb aquest objectiu. A dia d’avui podem afirmar que no s’ha realitzat cap tall de subministrament a persones en risc d’exclusió social.
Una altra partida que suma 72.500€, s’ha destinat al finançament del Bo Social. PEUSA està obligada a fer aquesta aportació al Bo Social, tot i que la seva comercialitzadora Hidroelèctrica del Valira, no pot oferir la tarifa corresponent als seus clients. Més informació a l’apartat Bo Social.
Dins l’àmbit de l’Acció Social, PEUSA també col·labora amb diferents entitats comarcals que donen suport a les persones més necessitades. Aquestes entitats són Càritas d’Urgell, Nou Grapats, Gran Recapte d’Aliments, Taller Claror i Sedis Airam. L’aportació econòmica inclosa en el pressupost de l’any 2016 ha estat de 38.000€.
El conjunt de les accions descrites suposen un compromís que es va iniciar fa dècades i que PEUSA manté any rere any.
Si no et vols perdre les últimes notícies…


